با این نکات اپیلاسیون بی‌خطری داشته باشید

اپیلاسیون چیست؟ اپیلاسیون چه فوایدی دارد؟ نکات مهمی که قبل و بعد از اپیلاسیون باید رعایت شود چیست؟ اگر شما هم تصمیم دارید از این روش برای حذف موهای زائد خود استفاده کنید پیشنهاد میکنیم این مقاله را بخوانید.

 

امروزه روش‌های زیادی برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد از جمله لیزر ، الکترولیز، بند انداختن، وکس، موم انداختن و ... . یکی از این روش‌ها اپیلاسیون است. اپیلاسیون در لغت به معنای از بین بردن موهای زائد است که در بین خانم‌ها و آقایان طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است. اپیلاسیون باعث می‌شود رشد موهای زائد کاهش پیدا کند اما این مسئله مستلزم رعایت نکاتی است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

 

 

نکات مهم قبل از انجام اپیلاسیون

  1. یک هفته قبل از مراجعه جهت انجام اپیلاسیون بهتر است پوست خود را لایه‌برداری کنید برای اینکار از یک فرچه یا مسواک می‌توانید استفاده کنید یعنی آن را روی پوست خود بکشید.
  2. در بازه‌ی زمانی 3 الی 4 هفته به هیچ عنوان از تیغ استفاده نکنید زیرا باعث درد هنگام اپیلاسیون می‌شود.
  3. بهتر است قبل از انجام اپیلاسیون حمام نروید زیرا پوست بعد از حمام حساس می‌شود و انعطاف پذیری کمتری پیدا می‌کند.
  4. در زمان عادت ماهیانه به دلیل حساس شدن پوست از انجام اپیلاسیون خودداری کنید.
  5. اگر موهایتان به 8 الی 15 میلیمتر نرسیده است بهتر است زمان انجام اپیلاسیون را به روز دیگری موکول کنید. بهترین حالت این است که طول موها حدود 2 سانتی‌متر باشد.
  6. 2 تا 5 روز قبل از انجام اپیلاسیون از کرم‌های که حاوی رتینود هستند به هیچ عنوان استفاده نکنید زیرا هنگام اپیلاسیون پوست به همراه موم جدا می‌شوند.
  7. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که هنگام اپیلاسیون درد زیادی را احساس می‌کنید بهتر است نیم ساعت قبل از انجام اپیلاسیون از کمپرس سرد استفاده کنید.
  8. اگر قرار است که بعد از انجام اپیلاسیون دوش بگیرید با خودتان حوله و دمپایی ببرید چرا که دمپایی مشترکی که در این مراکز استفاده می‌شود ضدعفونی نمی‌شوند و باعث انتقال بیماری‌های پوستی می‌شوند.
  9. قبل از انجام اپیلاسیون با خودتان یک زیر انداز نخی ببرید.

نکات بهداشتی و سلامتی که هنگام اپیلاسیون باید رعایت کنید


استفاده از اپیلاسیون برای از بین بردن موهای زائد در بسیاری از موارد مفید واقع می شود؛ اما اگر نکات بهداشتی را رعایت نکنید، قطعا با مشکلات زیادی مواجه خواهید شد. برای آن که تجربه خوبی از انجام اپیلاسیون داشته باشید، بهتر است نکات زیر را رعایت کنید:

استفاده از وسایل یکبار مصرف

این احتمال وجود دارد که برخی مراکز نامعتبر برای افزایش سود خود، وسایل اپیلاسیون را به صورت مشترک برای چندین مشتری استفاده کنند. برای کسب اطمینان از این موضوع بهتر است در قدم اول به مراکز معتبر مراجعه کنید. در قدم بعدی می توانید از اپیلاسیون کار درخواست کنید که ملحفه، کاردک و سایر وسایل مورد نیاز را در مقابل خودتان از بسته بندی خارج کنند.

توجه به درجه گرمای موم اپیلاسیون

یکی از عمده مشکلاتی که در برخی سالن های اپیلاسیون رخ می دهد، این است که موم بیش از حد  داغ شده و به دلیل کمبود وقت تا زمان سردتر شدن آن صبر نمی کنند. در نتیجه احتمال سوختن پوست فردی که اپیلاسیون انجام می دهد، افزایش می یابد. پس بهتر است پیش از آن که این بلا سر شما هم بیاید، از شخصی که اپیلاسیون انجام می دهد بخواهید که حرارت موم را بررسی و تا زمان سردتر شدن آن صبر کند.

استریل کردن ابزارهای چند بار مصرف

در برخی مواقع، اپیلاسیون کار برای از بین بردن موهای زیرپوستی که امکان کندن آن وجود ندارد، از موچین استفاده می کنند. پس دقت کنید که حتما موچین استریل شده باشد. حتی می توانید برای اطمینان از شخصی که اپیلاسیون انجام می دهد درخواست کنید این کار را مقابل خودتان انجام دهد.

تمیز کردن روتختی با الکل

معمولا تخت های مخصوصی که برای اپیلاسیون مورد استفاده قرار می گیرند دارای یک روتختی پلاستیکی هستند که قیمت نسبتا گرانی داشته و تعویض آن برای اپیلاسیون کار چندان به صرفه نمی باشد. از طرفی، جهت پیشگیری از انتقال میکروب و بیماری ها، معمولا از یک روتختی پارچه ای یکبار مصرف استفاده می شود. انجام این کار می تواند تا حدودی شما را از بیماری ها در امان نگاه دارد؛ اما این پارچه ها به حدی نازک هستند که احتمال انتقال ویروس و بیماری حتی با وجود استفاده از آن نیز وجود دارد. بهترین راهکار برای حل این مشکل آن است که از اپیلاسیون کار بخواهید مقابل خودتان، روکش پلاستیکی را با پنبه و الکل استریل کند. بعد از این که تخت خشک شد، روکش یکبار مصرف پارچه ای را روی آن بیندازید و با خیال راحت اپیلاسیون را آغاز کنید.

 

استفاده از دمپایی و حوله شخصی

معمولا بعد از انجام اپیلاسیون بهتر است که یک دوش آب ولرم بگیرید و برای این کار به یک جفت دمپایی و یک عدد حوله نیاز خواهید داشت. از مصرف دمپایی های سالن اپیلاسیون خودداری کنید؛ چرا که دمپایی خیس احتمال انتقال بیماری های عفونی و قارچی را افزایش می دهند. استفاده از حوله شخصی نیز حائز اهمیت است. هرگز به حوله هایی که برخی سالن ها به شما می دهند و ادعا دارند که کاملا ضدعفونی شده است، اطمینان نکنید. چرا که این حوله ها موجبات انتقال بیماری های پوستی را افزایش می دهند.

پیشنهاد: رزرو انواع خدمات آرایشی، بهداشتی و مراقبتی با کد تخفیف آنی‌هایپر

پیشنهاد:بررسی مراکز لیزر موهای زائد تهران با تخفیف‌های ویژه


این مطالب را هم بخوانید:

لیزر موهای زائد چیست؟ همه نکاتی که باید درباره آن بدانید

مشاهده مراکز اپیلاسیون