راهکارهایی ساده برای مدیریت استرس دوران کرونا

  1. کارهایی را که از آنها لذت می برید انجام دهید با اطمینان از این که وقت زیادی را برای فعالیت های لذت بخش می گذارید، نگرانی های خود را برطرف کنید. این می تواند شامل گوش دادن به موسیقی، خواندن کتاب، باغبانی، گذراندن وقت در کنار خانواده و دوستان بصورت آنلاین، ورزش و نوشتن روزمرگی ها باشد. سعی کنید کاری خلاقانه انجام دهید یا یک کاردستی جدید را یاد بگیرید. شروع کاری که همیشه دوست داشتید انجام دهید ولی هرگز فرصت آن برایتان پیش نیامده بود، مانند انجام کارهای عقب مانده و برنامه ریزی برای آن، می تواند هدفی را برای تلاش در پیش روی شما فراهم کند و در هنگام تکمیل، حس بسیار خوبی از پیشرفت به شما نشان دهد.
  2. بار کاری خود را کنترل کنید کار نقش مهمی در زندگی ما دارد، اما داشتن یک تعادل پایدار کار و زندگی بسیار مهم است، به خصوص اگر در کنار خانه داری و رسیدگی به فرزندان مدرسه ای خود با وجود این بیماری مجبورید بیرون از خانه کار نیز کنید. اگر کار در محل کار استرس زیادی بر شما حاکم است، از ساعات طولانی و مسئولیت های اضافی خودداری کنید، و یاد بگیرید که بیشتر اوقات “نه” بگویید.
  3. به طور منظم ورزش کنید ورزش بدنی می تواند به تسکین تنش و آرامش ذهن و در کاهش استرس دوران کرونا به شما کمک کند. سعی کنید هر روز تمرینات بدنی انجام دهید، حتی اگر فقط به دنبال پیاده روی (با رعایت فاصله گذاری اجتماعی) در اطراف محوطه یا انجام مقداری نرمش روزانه در حیاط خلوت خود باشید. تعداد زیادی تمرینات عالی در خانه در فضای آنلاین و اینترنت وجود دارد که هم از نظر سلامت جسمی و هم از نظر روحی برای شما بسیار عالی است.

ادامه مطلب